Word of the day

Lev Livet nå!






torsdag 5. april 2012

Runde 5

Ja, da er jeg kommet et steg nærmere slutten på cellegiftregimet. Denne uken har jeg vært mine 3 dager på Radiumhospitalet og fått dosene med cellegift. Heldigvis var blodprøvene fine, verdine bra og kuren kunne gå som planlagt. Var litt bekymret for om det ville gå som planlagt, da jeg har hatt et barn med bronkitt (bronkolitt) og har vært litt ruskete selv i hals og nese.

I dag er det torsdag, og Neulasta - dagen min. Det er jo denne fine sprøyten jeg setter på meg selv for å stimulere beinmargen til å produsere de hvite blodplatene som skal hjelpe til med å jage kreften ut av kroppen. Den skal settes 24-48 timer etter cellegiften, og for å spare meg en tur på sykehuset - ja så setter jeg den elegant selv. (Føler meg bittelitt tøff...)

Sånn ser sprøyten ut før den injekseres. Kjennes som et myggestikk, sånn cirka.

Etter bruk forsvinner kanylen av seg selv inn i sprøyten, slik at det ikke er noen fare for å stikke seg på den. Forsvinner ikke kanylen inn i sprøyten, ja da har du ikke satt den på riktig måte. Så denne sprøyten er vel det jeg vil kalle ganske så idiotsikker!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar