Word of the day

Lev Livet nå!






onsdag 22. februar 2012

Runde 2

Ja, nå er runde 2 med cellegift godt i gang. I dag er det som kjent onsdag og det er siste dagen min på Radium for denne uken. Kan ikke akkurat si jeg er lei meg for det :) Nå har jeg "bare" 4 runder igjen!

På søndag begynte håret som smått og løsne. I går datt det av i store dotter, så da ringte jeg og fikk ordnet med en maskinklipp hos parykkmakeren - gratis var det og faktisk, for jeg har jo allerede anskaffet en slik "hårkvast" til å ha på toppen av hodet.

På mandag hadde jeg en liten operasjon, og fikk lagt inn det de kaller VAP. VAP er en forkortelse for Venous Access Port. Dette er et lite kammer som legges under huden (på høyre side av brystet/brystkassen). Kammeret har tilgang til en blodåre, oppe ved halsen, gjennom en slange. Så nå fremover får jeg cellegift via VAPen, den kan visstnok også brukes til å ta blodprøver via. Inngrepet ble gjort med lokalbedøvelse, han som la inn VAPen var veldig hyggelig - vi snakket blandt annet om Bodyguard :) Det har ikke vært smerter å snakke om i forhold til dette - har kun konsumert en paracet i den forbindelse. Søsteren var med på mandag, håper og tror at det var en litt interessant dag å få med seg for en spirende sykepleier...

Denne omgangen har jeg, til nå i hvert fall, hatt null kvalme - det har vært utrolig deilig. Har justert litt på kvalmeregimet, og foreløpig kaller jeg det suksess!

Shakirah, bengalkatten vår, springer rundt her som en ojoj - og snakker bare verre, så det betyr nok at matmor må leke litt før hun reiser på sykehuset for å få to-timers posen sin med cellegift i dag :)

Ønsker dere alle en finfin dag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar