Word of the day

Lev Livet nå!






mandag 7. januar 2013

70% og straks er det gått et år!

Denne uken blir første fulle uke med arbeid 70% - jeg må jo forte meg oppover nå, jeg som skal rekke å bli 100% arbeidsfør den 18.januar!!

Nav og styresmaktene våre har ikke fått til et system som fungerer som det burde - i hvert fall ikke for meg, min sykdom og min situasjon. 18. januar går sykemeldingsperioden min ut, da kan jeg etter sigende ikke være sykmeldt mer - før det er gått 6 måneder. Jeeeses sier jeg, man vet jo aldri hva som skjer! Hva om jeg får en ny sykdom som setter meg ut av spill, før det er gått 6 måneder? Hva om jeg får tilbakefall før det er gått 6 måneder - nei, hurra - da blir jeg nemlig den heldige eier av økonomiske problemer i tillegg til min "ikke-eksisterende for øyeblikket sykdom" (- heldigvis!!).

Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at systemet fungerer slik det er meningen det skulle??

Jeg vet de kommende ukene blir tøffe, jeg vet jeg kommer til å bli sliten, jeg skal prøve å se om jeg får det til, jeg har tenkt å klare å få det til! Men allikevel hvisker en liten stemme - hva skjer hvis..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar