Word of the day

Lev Livet nå!






torsdag 17. mai 2012

Kreftfri!!!

I går,16.mai, hadde jeg legetime - skulle da blandt annet avgjøres om jeg trengte stråling. På PET og CT bildene fant ikke overlegen noen aktive kreftceller. Det vil si at jeg er kreftfri!! Hurra!! Behandlingen har fungert veldig bra og alle de gode tankene fra folk har også hjulpet - det er jeg sikker på! Jeg slipper stråling, men må ha to omganger med Rituximab, et antistoff som hjelper til med å forhindre tilbakefall. Antistoffet gis intravenøst, gjennom VAP'en, en gang neste uke og så om 2 uker etter det. Man blir ikke dårlig av Rituximaben som man blir av cellegiften, heldigvis, og det tar cirka bare et par timers tid :)

Jeg er veldig glad for å slippe stråling. For da slipper jeg unna noen av de verste seneffektene som kan oppstå. I mitt tilfelle ville jeg blitt strålet mot brystområdet, og kunne da sett på seneffekter som stive hjerteklaffer og nedsatt lungekapasitet. Det er selvfølgelig også seneffekter av cellegiftbehandling, men men nå er jeg i hvert fall frisk!

Nå skal jeg vaske kopper og lage potetsalat :) Hurra for 17.mai!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar