Word of the day

Lev Livet nå!






lørdag 5. mai 2012

Ventetid

I går hadde jeg CT scanning av skrotten. Det foregikk uten viderverdigheter. Etter Ct'en var jeg en tur på Vardesenteret på Radium, for å se hvor det lå og hvordan det så ut.

Følgende er hentet fra www.vardesenteret.no :
"Vardesenteret har som formål å være arena og møteplass for kreftrammede, pårørende og helsefaglig personell med aktiviteter som fremmer livskvalitet, velvære og mestring. Kreftrammede skal kunne motta informasjon, støtte og veiledning, ta del i aktiviteter, møte likesinnede, eller bare ha et sted å hvile/finne ro. Målsettingen er å bidra til at kreftrammede opplever størst mulig grad av mestring til et aktivt hverdagsliv med eller etter kreftsykdom og kreftbehandling. Senteret er landsdekkende og er åpent for alle som er eller har vært berørt av kreft."

På Vardesenteret fikk jeg en kaffekopp, hyggelig prat og tilbudet om vaffel. Sa nei-takk til tilbudet om vaffel, da jeg skulle møte en venninne for lunsj i kantina på sykehuset. I tillegg sjekket jeg også ut trenings -og bassengfasilitetene på Radiumhospitalet. Ålreit å gjøre seg litt kjent med sykehuset og hvor de forskjellige tingene befinner seg!

De siste dagene har jeg tenkt mye. Både på min og familiens fremtid, og på hvor heldig jeg er som har en frisk og rask datter - som er solen i livet mitt! Håper så innmari på at det blir et positivt svar jeg får den 16, at de sier at dette kommer til å gå helt fint og at jeg kommer til å bli helt frisk.. Ventetid suger! Man får så utrolig god tid til å tenke når formen bedrer seg, man er ikke opptatt med å være dårlig hele tiden, tankene får fritt spillerom... 

Har kost meg med Isabell i dag, vi jentene er alene hjemme, samboer er på rekreasjonstur. Syns han fortjener det, og jeg syns det er godt å kunne ha fullt fokus på lille venn - det er så lenge siden jeg har orket så mye som jeg gjør nå. Vil utnytte tiden så godt som mulig! Det er bare å gripe enhver mulighet, gripe dagen, Carpe Diem....
                                                                                

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar