Word of the day

Lev Livet nå!






fredag 29. juni 2012

Opptrening

Å trene seg opp etter langtidssykdom og heftig medisinering - det innser jeg at kommer til å bli hardt arbeid! Begynte så smått med en gåtur på tirsdag med pulsmåler, i går kveld (torsdag) hadde jeg en liten styrkeøkt.

Tirsdagens gåtur gikk til jobb. Det tok 22 minutter å gå i raskt tempo. Hadde etter 2 minutter fått over 165 i puls - på flatmark!! I oppoverbakken tok jeg tempoet ned, sånn at makspulsen ikke kom over 176. Skremmende hvor dårlig kondisjonen min har blitt. Her har jeg en jobb å gjøre! Er støl i beina enda, og nå er det tre dager siden trimmingen... :)

Styrkeøkten min var ikke lang, men den er en begynnelse. Var ikke blitt så svak i magen som jeg fryktet, heldigvis! Greide 40 vanlige sit-ups, og jammen tok jeg 20 på hver av de skrå også... Manualene veide jeg til 3 kg per stk. Gjorde øvelser for biceps 10 x3, tungt var det og svei i musklene gjorde det. Triceps 10 x 3, brukte kun en manual med begge hender - det var mer en tungt nok!

Trening - helse - trivsel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar